kapelaan

Afscheidsviering Kapelaan Lipsch 14 mei om 11.00 uur

Op zondag14 mei neemt de parochie H. Walburga officieel afscheid van Kapelaan Lipsch.

Afscheid nemen van kapelaan Lipsch is terug kijken op 6 jaar samenwerken, samen vieren en bidden. Het is stilstaan bij die vele goede ervaringen en blij zijn omdat wij ze samen met hem mochten beleven. Het is dankbaar zijn omdat we samen met hem gebouwd hebben aan een geloofsgemeenschap die toekomst heeft.
Afscheid nemen doet ook pijn. Hij moet het vertrouwde loslaten. Mensen loslaten met wie hij een lange weg heeft afgelegd. Al die herinneringen zijn kostbare geschenken die we meedragen.
Afscheid nemen is ook naar de toekomst kijken. Het is niet alleen het einde van iets beleven, maar ook het begin naar een nieuwe toekomst. Voor Kapelaan Lipsch  betekent dit een nieuw thuis, een nieuwe omgeving en nieuwe mensen leren kennen. Hij gaat nieuwe verantwoordelijkheid op zich nemen en investeren in nieuwe mensen en nieuwe visies.

Wij danken Kapelaan Lipsch voor alles wat hij, ook voor onze parochie, gedaan heeft en wensen hem veel succes in zijn nieuwe parochies.
U bent van harte uitgenodigd om samen met hem de H. Mis te vieren en hem na de H. Mis persoonlijk een hand te geven.

Namens PBR en het pastorale team

Kapelaan Anu