Restauratie Kerk

Na 34 jaar is het interieur van de Ambysche H.Walburga kerk gerestaureerd!

‘’Wij zijn trots om u te kunnen meedelen dat de restauratie van het gehele interieur H.Walburga Kerk is afgerond. Dankzij de hulp van vrijwilligers en onder begeleiding van KIEFTpartners bouwadviseurs.

Het schildersbedrijf Jo Thimister heeft gedurende de hele termijn van de werkzaamheden de vrijwilligers begeleid en aangestuurd. De vrijwilligers hebben samen meer dan 1700 uren zich ingezet met kennis en vlijt. Het resultaat mag er zijn. De St. Walburga kerk ziet er fantastisch uit een Godshuis waardig.’’

Het is hart verwarmend in Amby mensen te ontmoeten die trots zijn op het vrijwilligerswerk dat ze doen, die er plezier in hebben anderen te helpen en een steentje bijdragen in de parochie gemeenschapsopbouw. Wij kunnen onze vrijwilligers niet vaak genoeg bedanken, want zonder onze vrijwilligers was de restauratie niet mogelijk geweest. Wij waarderen hun inzet voor de gemeenschap. Laten we elkaar zien als waardevol, laten we elkaar zien als aanvullend!

Namens het bestuur en het pastorale team wil ik mijn waardering uitspreken naar het stichtingsbestuur en naar de vrijwilligers toe, die hun tijd vrijgemaakt hebben voor de restauratie van het interieur van onze kerk, onder leiding van het bestuurslid Dhr. Piet Keijmis. We zijn blij en dankbaar voor uw financiële bijdrage en sponsoring en vooral voor uw steun, die het mogelijk heeft gemaakt voor de Stichting om de restauratie van het interieur van de kerk te realiseren.

Foto: Ton Bron

In stichting 1866-2016 is een groep mensen verenigd in, die zich bezighouden met o.a. de restauratie van onze eeuwenoude kerk.

Klik hier: stichting1866-2016

In samenwerking met de parochianen en vrijwilligers veel tot stand gebracht:

• De klepel van de kerkklok is vervangen.
  • De sacristie kreeg een grondige schilderbeurt.
  • Dankzij de vrijwilligers is het kerkhof  in orde!
  • Nieuwe dwalen zijn gemaakt voor de altaren.
  • Nieuwe dagkapel is open
  • De zolder van de sacristie is in orde gemaakt en ook de trappen naar de sacristie.
  • De Kerk kreeg een grondige schilderbeurt
  • Het kerkplein is weer in Orde